Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2020

Καλό ταξίδι παλικάρι μου.


Άλλη μια μάνα ντύθηκε στα μαύρα, σε άλλη μια μάνα έσβησε το χαμόγελο από τα χείλη της.

Ο πόνος είναι αβάστακτος με τα όνειρα ενός νέου να σβήνουν ξαφνικά και αναπάντεχα στην άσφαλτο.

Τι να πεις σε αυτή την μάνα; 

Αυτή την χαροκαμένη μάνα που μπρος στο άψυχο σώμα του παιδιού της θρηνολογεί, σπαράσσεται και ολοφύρεται δίχως να βρίσκει παρηγόρια;

Τι να πεις σε αυτόν τον πατέρα που βουβά σκέφτεται τα τόσα πολλά που του πρόσφερε η παρουσία του παιδιού του;

Καλό ταξίδι παλικάρι μου.

''- Γιέ μου, σπλάχνο των σπλάχνων μου, καρδούλα της καρδιάς μου
πουλάκι της φτωχιάς αυλής, ανθέ της ερημιάς μου,
- Πώς κλείσαν τα ματάκια σου και δε θωρείς που κλαίω
και δε σαλεύεις δε γροικάς τα που πικρά σου λέω;…
- Δε μου μιλείς κ’ η δόλια εγώ τον κόρφο, δες, ανοίγω
και στα βυζιά που βύζαξες τα νύχια, γιε μου, μπήγω.
- Σήκω, γλυκέ μου, αργήσαμε, ψηλώνει ο ήλιος, έλα
και το φαγάκι σου έρημο θα κρύωσε στην πιατέλα.
Και γω θα καρτεράω σκυφτή βραδί και μεσημέρι
ναρθεί ο καλός μου, ο θάνατος, κοντά σου να με φέρει.
- Πού πέταξε τ’ αγόρι μου; Πού πήγε; Πού μ’ αφήνει;
χωρίς πουλάκι στο κλουβί, χωρίς νεράκι η κρήνη.
- Ω, Παναγιά μου, αν ήσουνα, καθώς εγώ, μητέρα
βοήθεια στο γιο μου θα ‘στελνες τον Άγγελο από πέρα.
- Τώρα τα μάτια σου έκλεισαν και γω κλείστηκα απ’ έξω
κι ούτε έχω πέτρα να σταθώ και δρόμο πια να τρέξω.
- Γιε μου, αν πονάς την ορφανή που στέκει έξω από τη θύρα
άνοιξε τα ματάκια σου και μια στιγμούλα τήρα
- Αχ, γιε μου, γιε μου, γιόκα μου, δε δύναμαι άλλο η έρμη
χτυπούν, χτυπούν τα δόντια μου σα να με πιάνει θέρμη
- Βασίλεψες, αστέρι μου, βασίλεψε όλη η πλάση
κι ο ήλιος, κουβάρι ολόμαυρο, το φέγγος του έχει μάσει.
- Γλυκέ μου εσύ δε χάθηκες, μέσα στις φλέβες μου είσαι.
Γιε μου, στις φλέβες ολουνών, έμπα βαθιά και ζήσε….''
(Γιάννης Ρίτσος, Ποιήματα, τ. Α’, εκδ. Κέδρος)

2 σχόλια:

  1. ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΟΓΙΑ κουραγιο στους γονεις και στην αδερφουλα του

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΝΑ ΘΑΒΕΙΣ ΦΙΛΟ , ΜΕΓΑΛΗ ΘΛΙΨΗ.
    ΝΑ ΘΑΒΕΙΣ ΑΔΕΡΦΟ, ΑΦΟΡΗΤΟΣ ΠΟΝΟΣ.
    ΝΑ ΘΑΒΕΙΣ ΓΟΝΙΟ , ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ΟΔΥΝΗ.
    ΝΑ ΘΑΒΕΙΣ ΠΑΙΔΙ , ΙΣΟΒΙΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ.

    ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΟΓΙΑ ΝΑ ΕΙΠΩΘΟΥΝ , ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΑΤΙΑ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ , ΜΟΝΑΧΑ Η ΑΙΩΝΙΑ ΜΝΗΜΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΣΟ , ΑΤΕΛΕΙΩΤΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ ΚΑΤΙ ΠΑΡΟΜΟΙΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή